Ez aligha lephette meg a városvezetést, illetve a kormányt, hiszen az Európai Bizottság már korábban jelezte: a mindenféle új elemet nélkülöző, szimpla felújításra korlátozódó beruházásra nem adnak pénzt. (Az eredeti tervekben még szerepelt a vonal északi meghosszabbítása Káposztásmegyerig, ám ezt az elképzelést később elvetették.) A formálódó uniós döntést tovább erősítette a teljes akadálymentesítés részlegessé alakítása, illetve a több szempontból is aggályosnak tartott metrókocsitender.Ettől függetlenül a kormány várhatóan benyújtja a támogatási kérelmet és megvárja a hivatalos elutasítást.Az uniós támogatáskérelem kódolt sikertelenségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kormány máris tárgyalásokat kezdeményezett az Európai Beruházási Bankkal (EIB) az újabb hitelről, amelyről a legutóbbi kormányülésen Tarlós István főpolgármestert is tájékoztatták. A főpolgármester reméli, hogy a kormány által korábban a fővárosnak ígért 139 milliárdos uniós támogatást más projektre megkaphatja a város.A teljes cikket itt olvashatja!
Folytatás