Jobbik: a kormány szégyene, hogy nem történik semmi a 3-as…

A kabinet folyamatosan hátráltatja a beruházás megkezdését – mondta Tokody Marcell, a Jobbik fővárosi képviselője szerdán budapesti sajtótájékoztatóján.Közölte, a Magyar Nemzet városházi forrásokra hivatkozva arról írt, hogy 3-as metró felújításának tervezett, mintegy 140 milliárd forintos költségét 70 milliárdra próbálja leszorítani a főváros vezetése. Ennek oka, hogy a kormány továbbra sem biztosítja a 3-as metró felújításának pénzügyi feltételeit – tette hozzá Tokody Marcell, jelezve, a költségcsökkentéssel elmaradna az állomások felújítása, és csupán az élet- és balesetveszélyes állapot elhárításáról lenne szó.Kritikus a 3-as metró állapota, mégsem történik semmi. Ez elsősorban a kormány szégyene, hiszen azt látjuk, hogy a kormány nemhogy segítené a felújítást, hanem folyamatosan hátráltatja – értékelt az ellenzéki politikus megjegyezve, hogy a kormány már a metrópótló buszok beszerzése kapcsán fél éves késedelmet okozott.Közölte, a kormányzati halogatás miatt a Jobbik az elmúlt hetekben aláírásokat gyűjtött a 3-as metró mielőbbi felújításáért. Több mint 10 ezren írták alá az íveket és ők azt követelik, hogy legyen végre “szellemvasút és retró metró helyett” egy normális 3-as metrója Budapestnek – mondta Tokody Marcell.A Magyar Nemzet szerdai cikkében azt írta: belső városházi forrásokból megtudták, hogy elmaradhat a 3-as metró valamennyi megállójának a felújítása, Tarlós István főpolgármester pedig javaslatot készít a beruházás eredetileg 140 milliár­dos költségének megfelezésére.”Az ügy hátterében az áll, hogy elszálltak azok a költségek, amelyekre még idén júliustól várt ajánlatokat a BKV, s információink szerint a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket” – írták.A cikk szerint a főpolgármester lépéséhez a legfőbb lökést az adta, hogy a napokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben ér­­­tesítette a fővárost arról, egy fillérrel sem fizet többet a magyar állam, ha a 3-as metró teljes felújításának a költségei meghaladják a korábban véglegesített 139,5 milliárd forintos keretet.

Folytatás

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük


öt × = 10

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>